Saturday, August 22, 2015

A place called Sandakan

Hello everyone..how are you all doing?how's life?.well, for me..i lived in Sandakan now for almost 4 months already..and yes..its Sandakan...macam mana la mau hidup di Sandakan ni..i barely knows no one here..of course lah sy ada kawan orang sandakan kan?tapi semua d KK sudah..Ok, first time dapat tahu saya dapat tranfer balik Sabah,mestilah happy kan tapi kegembiraan saya sampai itu sahaja..bila dapat tahu saya ditempatkan di HDOK, Sandakan...emmm teda feeling sudah saya rasa..macam tawar2 pun ada, pahit2 pun ada..kwn2 congratulates saya sbb dapat balik sabah pun mcm emm okey..yeahh..thank you...emmm..well, don't get me wrong..it's not like i don't like Sandakan...i do..but...saya pigi sandakan untuk jalan2 jak bah..seumur hidup saya,saya cuma pernah pigi sandakan sebanyak 4 kali ja..1st, in year 2007..bawa my friend Sonia n Kiren jalan2, 2nd tahun 2011..bawa pesakit talasemia pi kem motivasi, 3rd, end of tahun 2011..trip wisata kuliner with my bestie, dr. Putri n last sy pigi sandakan back in 2013..sama my parents n sista..time tu baru ja beli c Putih...testing power konon..and that's all...bagi saya, Sandakan adalah satu tempat yang sangattttttt jauhhhhhhhhh sangat..mungkin sebab sandakan ni terletak di pantai timur sabah..sebab tu jauh..kalau drive dari KK, ada lah dalam 6 jam?7 jam?penat ooohhhhh...dan jalan raya agak tidak selamat...dan saya tidak percaya bas ekspress dan even bas double-decker pun lalu jalan itu..laju2 lagi tu..jalannya yang sempit,berbukit bukau, ada jalan rosak..sangat bahaya..lalu jalan tamparuli-ranau pun sebenarnya satu penyeksaan buat saya...sebelum sampai Pekan Ranau, saya mesti singgah tepi jalan dan uuuweeeekkkkk!!!!!mcm mo terkeluar segala isi dan usus saya sekali..inilah nasib org yang mudah mabuk perjalanan...oklah..cerita byk2 pun nanti orang sandakan marah..awwwwww..actually Sandakan has a lot to offer..tmpat pelancongan, pantai2, pulau2..and of course i will blogged my activities in Sandakan..can't wait to explore more..bye for now..

No comments:

speechless (How to help someone who is grieving)

Heyy blog..since i promise myself to start writing in this online diary,yeaa here i am..you know what..last week i witness another lost in t...