Thursday, February 11, 2010

ntahlah..

Hemmm..kali ni mau guna bahasa rojak lah..bahasa pasar gitu..hehe..sebenarnya ada bah satu cerita ni. Baru ja terjadi tadi petang..alkisah, datang la seorang amai (pakcik) ke unit kami.dia bawa referral untuk sakit belakang..mula2 okey ja dia becakap..lama2 makin berapi2 pula..tiba2 lagi dia cerita, 'saya ni bukan gila bah!tapi gaya nurse tu yang bikin saya marah!telampau educated kali bah!saya pun ada otak fikir bah!"...aikk..apahal ni pacik?hangin tiba2..rupa2nya dia dulu ni, pernah kena admit di hospital mesra bukit padang..nda tanya pun pacik!huhuhu..sebabnya, dia umban (baling) tin susu kearah seorang nurse sampai berdarah leher nurse tu..amboi2x..marah betul konon pakcik tu.."anak saya di KL baru meninggal, anak saya satu lagi mau kawin,nda dapat postpone(speaking amai ni), saya mau balik rumah tapi kena marah pula..tu nurse bilang, pakcik,ko tu sudah tua,bukan budak2 lagi,nda payah lah kami mau kasi tau apa yang perlu ko buat,..terus saya marah lah,dorang tidak faham situasi saya, saya ambil tin terus saya umban,biarlah dia sana..kalau ada kayu dekat2,berani saya umban dia tu"...amboiii..berapi2 cakapan pakcik tu..langsung tidak rasa apa2..bangga adalah, sebab berjaya 'mengajar' nurse tadi..terus pakcik tu masuk hospital mesra sama kena soal siasat dia balai..dalam hati saya (padan muka ko pakcik)hehehe..tapi kunun kami ketawa jak sambil menjeling antara satu sama lain..berharap pakcik tu segera beredar lepas dapat appointment dia..

lepas ja pakcik tu beredar, kami semua mengusik2 pasal pakcik tu...nahh jagalah kamu..layan pakcik tu bagus2 arr..nanti ada karang kena umban oleh dia..hahaha..terus student saya pun mengusik...miss,hati2 miss nanti bila pakcik tu datang ar..kasi tapuk semua benda2 keras, kasi tinggal yang lembut2 ja..supaya teda dia bikin umban..hahahaha..ketawa lagi kami..aduii pakcik..memanglah nda patut nurse tu cakap begitu tapi lagi tidak patut dia cederakan nurse tu..bukan juga dia kena pukul,kena kasar..kena laser ja..so jangan lah berkasar sampai mendatangkan kecederaan..tidak patut betul...emmm..minggu depan pakcik tu datang lagi..sedia2 la..hehehehe

2 comments:

windi said...

hahaha! org sot selalunya x dpt kawal mulutnya dari cakap yg bukan2. kita kalau telampau marah pun begitu tapi pandai cool down. org gila ni marah terus n x pndi cool2 lagi. kirim salam sama tu pakcik minggu depan ah..ktau dia hensem.

zie said...

wakakaka..memang hensommm

speechless (How to help someone who is grieving)

Heyy blog..since i promise myself to start writing in this online diary,yeaa here i am..you know what..last week i witness another lost in t...