Thursday, September 24, 2009

Reunion..




Hello everybody..Hari ini, sebaik sahaja aku membuka facebook ku, ada massege dari azra, bestfriendku semasa masih belajar di Kolej PTPL 8 tahun yang lalu..zie, kenapa tidak datang ke rumah?..Oh..baru aku teringat, Azra menjemputku untuk menghadiri rumah terbuka keluarganya kelmarin..Alamak, sorry azra..tidak terpergi pula..Rasa bersalah juga tidak pergi sebab sebelum raya lagi, memang ada plan mahu beraya ke rumahnya, lagipun kami dah lama tidak bersua muka. Kira-kira 7 tahun!wow..lama dah tu..akhirnya aku membuat keputusan untuk pergi kerumahnya keesokkan harinya bersama seorang lagi rakan karib kami di PTPL, Melissa.

Sebenarnya, sebelum melanjutkan pengajian di Kolej Fisioterapi, aku sebenarnya sedang belajar di Kolej PTPL di Sembulan, dan mengambil kursus Diploma Teknologi Maklumat. Aku cuma sempat menghabiskan 1 semester sahaja kerana akhirnya berjaya mendapat tempat di Kolej Fisioterapi. Sepanjang 1 semester di Kolej PTPL, aku berjumpa dengan ramai kawan-kawan yang sekepala dan baik hati..Antara geng ku yang paling kamceng ialah Azarawati, Melissa, Jacqueline, Haddy, Stanley dan ramai lagi lah..Selepas sahaja berpindah ke KL, aku sudah tidak bertemu dengan rakan-rakan ku..cuma sekali lah, masa aku bercuti semester pertama, pada tahun 2002. Selepas itu..........semua mengambil haluan masing-masing. Baru-baru ini sahaja kami ber'contact' semula. Itupun melalui facebook..Uiihh..nasib baik ada facebook, terjumpa juga dengan kawan-kawan lama.

Apabila bersua muka kembali dengan Azra dan Melissa, of course lah, bentuk fizikal kami memang berubah habis! semua out of shape..huhuhu..yalah, umur pun dah meningkat. Dulu, kami semua muda remaja lagi. masih kurus youu...Dulu semasa berpisah, aku baru menginjak usia 19 tahun, sekarang sudah berumur 27 tahun! azra pun baru saja menamatkan zaman bujangnya pada bulan Jun yang lalu. I'm so happy for her! Namun ada juga yang tidak berubah. Keakraban kami..walaupun sudah 7 tahun tidak bertemu, kami tetap akrab seperti dulu-dulu. Cuma bila bercerita tentang hal-hal yang lalu, aku ada sedikit lost memory daa..contohnya bila mereka menanya, ko ingat lagi ka sipolan dan sipolan?ada juga yang aku terlupa..

Apapun, i'm so happy sebab bertemu kembali dengan rakan-rakan ku. Dulu sewaktu kami mula berkawan, kami masih muda, masih bertungkus lumus menimba ilmu sebagai bekalan dimasa hadapan. Orang cakap, masa depan time tu masih kabur..blur2 lagi..sekarang masing-masing telah mempunyai karier. Dulu, kalau hendak ke Centre Point, kami menaiki bas, sekarang menaiki kenderaan sendiri. Dulu kami semua slim-slim, selalu memasak dirumah sebab mahu berjimat, sekarang kami chubby2 sudah.huhuhu..makan pun selalu di fast food, sushi konon..emm...7 tahun...satu tempoh yang lama..namun, aku rasa macam baru kelmarin berkenalan dengan mereka..Terlalu banyak kenangan manis sewaktu kami sama2 belajar di PTPL...Oklah..mungkin sampai sini sahaja untuk kali ini...jumpa lagi di entri akan datang ya?

No comments:

speechless (How to help someone who is grieving)

Heyy blog..since i promise myself to start writing in this online diary,yeaa here i am..you know what..last week i witness another lost in t...